2016. október 11., kedd

B

Nemsokára jövök egy beszámolóval Puppináról is (legalábbis ezt tervezem), de előbb még el kell mesélnem valamit, mert szétfeszít.


Van nekem egy szégyen-listám, amelyen csupa olyan dolog sorakozik, ami miatt erősen szégyenkezem, hogy nem tudom megcsinálni. Ezek nagyon egyszerű és alapvető dolgok, talán egyszer, ha leküzdöm a szégyenérzetet, elmondom, mik szerepelnek rajta, egyébként egészen pontosan négy tétel.

Vagyis ma reggel óta már csak három. Ugyanis október 11-én 8.30-kor sikeres vizsgát tettem gépjárművezetésből. Igen, 41 évesen. Úgy gondoltam, hogy én már jogosítvány nélkül fogok meghalni, de mivel elköltöztünk a városból, és van két gyerekünk, akiket majd ilyen-olyan intézményekbe kell eljuttatnunk és hazahoznunk nap mint nap, egyszerűen nem volt opció, hogy ne tudjak vezetni.

Úgyhogy belevágtam, és rengeteget jártam vezetni és nagyon szenvedtem, és úgy éreztem, ezt nem lehet megtanulni és qrva béna vagyok, a legtehetségtelenebb sofőr az egész világon, és a legtöbb óra után bőgtem, mert nem éreztem, hogy közelítenék a célhoz, és akkor az oktatóm azt mondta, hogy már mindent tudok, csak agyban kellene még összeraknom a dolgokat, úgyhogy ő lejelentett vizsgázni. És amikor legutóbb voltam órán, még mindig nem tudtam csont nélkül tolatva parkolni, és már vezettem fejben éjjel-nappal, és oldalakat böngésztem parkolási trükkökről és videókat néztem a youtube-on, és ma hajnal 6-kor indultunk a ház elől sötétben és szakadó esőben, és tényleg azt hittem, hogy ez nem lesz meg.

És mégis. Nem tudom, kinek kellene megköszönnöm, a vizsgabiztosnak, aki nagyvonalú volt velem, az oktatómnak, aki bízott bennem és rengeteget segített, M.-nek, aki addig rágta a fülem, amíg beiratkoztam a suliba, és aki mindent megtett, hogy legyen időm, kedvem, lehetőségem minél többet gyakorolni, az anyukámnak, aki vigyázott a gyerekekre, hogy tudjak készülni, meg eleget pihenni a vizsga előtt, vagy magamnak. Azt hiszem, mindenkinek. De főleg magamnak. Mert nagyon akartam és tényleg keményen küzdöttem érte.

32 megjegyzés:

  1. Tökmenővagy! :)
    Egy jótanács: vezess és szerezz rutint (ez sajnos kb fél év) élesben. Én jogsi után kihagytam másfél évet és rettegve-zokogva vezettem vagy háromnegyed évig utána.
    Talán nem is kezdem soha újra, ha az akkori pasimnak meg az apukámnak nem egyszerre törik el a lába.
    Hajrá! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Igen, azt tervezzük, hogy amint megérkezik a dokumentum, azonnal vezetni kezdek, naponta legalább 10-20 percet.

      Törlés
  2. En Roli ket honapos koraban kezdtem, fel eve vezetek, es még mindig egy hullamvasut. Nem magamat feltem, hanem mikor a kisfiam mogottem ul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja es persze gratulalok! :))

      Törlés
    2. Köszi szépen! :) Igen, én is a gyerekek miatt aggódóm, óriási para és felelősség őket beültetni mögém. Rendes volt az oktatóm, mert Puppinát többször is elvihettem magammal vezetni, hogy szokjam az érzést.

      Törlés
  3. gratulálok, szuperügyes vagy!
    sosenem késő, 41 évesen meg pláne kiscsirke vagy még ;)
    (én meg halkan irígykedem, de nem azt kellene csinálnom, hanem vezetni, de nem merek... )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Nagyon nehéz lehet egy nagyobb kihagyás után visszaülni, de ha van valaki, aki segít, talán megszületik az elhatározás.

      Törlés
  4. Gratulálok, vagány és ügyes vagy nagyon!
    Nekem sincs még jogsim, pedig már 34 is elmúltam, szóval tényleg nem késő - és ezt magamnak is mantrázom már évek óta, de f*sósnak érzem magam még mindig. Azzal vigasztalódom, hogy a nagynénim annak idején 40 évesen tanult meg vezetni, szóval még ráérek én is... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Nagyon sok kifogásom volt nekem is, M. mióta együtt vagyunk kampányol a vezetés mellett, mindig mondta, hogy egyszerűbb lenne addig, amíg nincs gyerekünk. Azután mondta akkor is, amikor teherbe estem Pupákkal, majd Puppinával, hogy most csináljam, mert csak nehezebb lesz. Hát, megvártam, míg két gyerekünk lett, tovább nem halaszthattam és vért izzadtam. :D

      Törlés
  5. Gratulálok, nagyon ügyes vagy.
    Majd még élvezni is fogod meglátod hamarosan!

    VálaszTörlés
  6. Tíz évig nem vezettem a jogsi megszerzése után, hasonló okokból kezdtem el újra. Azóta eltelt újabb tíz év és imádok vezetni, szóval hajrá!

    VálaszTörlés
  7. 35 vagyok.
    20 éves korom óta van jogsim.
    Khm....15 éve nem vezetek...soha...egy métert se:(

    Félek tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. El tudom képzelni, mit érzel. :( Ugyanakkor a vezetés nagy szabadságot is ad, nekem ez volt az egyik legnagyobb motivációm.

      Törlés
  8. Ügyes!gratulálok:) Nekem van jogsim, de nem vezetek, és évek óta a bátorságot gyűjtöm, hogy elkezdjem. Remélem hamarosan én is ilyen hős leszek, mint Te. Jó rutinszerzést és gyakorlást;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor neked meg hajrá, hogy összeszedd a bátorságod! Találkozunk az utakon! :)))

      Törlés
  9. Hàt, én vagyok a rossz példa: egy bukàs utàn abbahagytam, úgy elvették a kedvem, pedig mi is ki akarunk költözni a vàrosból és van két gyerekünk, meg iszonyú hasznos volna...vezess helyettem is!:) gratula!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bevallok neked valamit, Molly, egyszer már én is nekifutottam tizeniksz évvel ezelőtt, és annyira nagyon megaláztak a vizsgán, hogy úgy gondoltam, én ezt soha nem fogom újra megpróbálni. M.-nek elég sok munkája van benne, hogy mégis belevágtam. :) Tényleg az a legvonzóbb, hogy nem fogok másoktól függeni, talán jobban és könnyebben tudom szervezni az életem. Majd meglátjuk... Szóval, csak azt mondom, tényleg soha nem késő, és vannak jó oktatók meg rendes vizsgabiztosok is. :)

      Törlés
  10. gratulálok! Ez akkor nem egy szégyenlista, hanem egy " amit még nem sikerült megtennem" lista:) Én 3 hónap után már magabiztosan vezettem. Élvezem. Imádom:) pedig emlékszem, amikor először ültem be, hogy féltem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Irigyellek, én csak remélni merem, hogy nem leszek oltári béna. :D

      Törlés
  11. Tök jó.:) De szerintem ha nem szerzed meg a jogsit soha az sem szégyen.;)
    Nekem van,és a hozzászólások most nagyon megnyugtattak.Én 12 évig nem vezettem.Most is csak a faluban.De így is félek még mindig pedig 2 éve furikázok.Azt hiszem mindenkinek jobb ha messzebb nem megyek.De meglepett,hogy nem csak én vagyok így és kicsit könnyebb lett a lelkem.;D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem is meglepett, hogy mennyien vannak még így, azt hittem, rajtam kívül mindenki más röhögve megcsinálja... Ne tudd meg, hányszor néztem irigykedve a gyerekeiket furikázó anyukákat. :D

      Törlés
  12. Én rettegek tőle meg valahogy nem érdekel. Pedig könnyebb lenne az élet :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is könnyebbé teszi az életet. De amíg az ember talál más megoldásokat is, talán nincs annyira rászorulva. Nekem már lassan elfogyott a többi opció, muszáj volt megtanulnom. Azért szorítok neked, hátha egyszer megjön a kedved, és szeretni fogod! :)

      Törlés
    2. Az agyam tudja hogy könnyebb lenne, rugalmasabb az élet meg itt a gyerek és én szeretem az önállóságot. De mindezeket felülírja a félelem. A többi kiszámíthatatlan sofőrtől, a konflikrusoktól, hogy beszólnak, megaláznak, hogy nem vagyok ura az autónak stb.
      Gyáva vagyok :(

      Törlés
    3. Dehogy vagy gyáva.Úgy mennek az utakon mint sokan,hogy rettegek akkor is ha nem én vezetek.Írtam gentebb,hogy én sem vezettem 12 évig,most is csak a faluban mióta oviba kell hordani a gyerekeket.De én voltam az aki tök óvatos és biza egy parkolóban belém jöttek.Bátrabb nem lettem tőle.A pali úgy tolatott nekem,hogy nem nézett hátra.Nyomtam a dudát de szólt a rádiója...és ez csak egy falusi parkoló nem Budapest belváros...

      Törlés
  13. Nagyon ügyes vagy!
    Nekem melóba kellett, hogy legyen jogsim, aztán mikor meglett Norvégiába kerültem, ahol egyszerűen muszáj volt vezetnem. Igazából ott tanultam meg vezetni, a keskeny és meredek norvég utakon, éjszaka, mert éjjel dolgoztam. Egyszer mentem arra nappal is, de nem mertem végigmenni az úton, látva, hogy mekkora szakadék van mellette.
    Itt Angliába nem vezetek, első próbálkozásra rossz irányba kanyarodtam. Többet soha...
    A lényeg, hogy vezess. Gyakorolj. Szuper vagy!

    VálaszTörlés
  14. Kedves Sensitive!

    Gratulalok a jogositvanyhoz! Es nagyon varjuk Puppinarol a beigert beszamolot:-)

    VálaszTörlés
  15. Szia, hogy vagytok? És hogy megy a vezetés? :))

    VálaszTörlés
  16. Ne tűnj el légyszi!! Legalább 1 füstjel hogy minden rendben!!

    VálaszTörlés