2013. április 30., kedd

Sugar, sugar


A 25. héten volt esedékes a cukorterheléses vizsgálat, amit szerencsére a Szent Istvánban igen humánusan oldanak meg: először egy úgynevezett "próbareggelit" kell csinálni, ami abból áll, hogy reggel az ember megeszik másfél zsömlét és egy deci tejet, majd pontosan egy óra múlva leveszik a vért. Ha az értékek nem megfelelőek, akkor küld tovább az orvos a cukoroldatos terheléses vizsgálatra, ahol kiderül, fennáll-e a terhességi diabétesz.


Eddig nem különösebben aggódtam a laborvizsgálatok miatt, hiszen tökéletes volt minden eredményem, még a vérszegénységem/vashiányom is elmúlt köszönhetően az első trimeszterben szedett folsavnak és terhesvitaminnak. Ráadásul a családunkban nincs és nem is volt cukorbeteg, és terhességi diabéteszről sem tudok.

Igaz, ami igaz, mióta terhes vagyok, kb. ötször annyi édességet eszem, mint normálisan, amikor hetekig, hónapokig elvagyok csoki vagy süti nélkül. Most viszont eszméletlenül kívánom a desszerteket, legyen az palacsinta, madártej, vagy sütemény. Esténként citrom és csokifagyival zártam a napot, és csak a határtalan önfegyelmemnek volt köszönhető, hogy egy-egy doboz akár másfél hétig is kitartott.

Szóval különösebb para nélkül mentem a vérvételre, bár az időt lehet, hogy kicsit elnéztük, és végül pár perccel korábban vették le tőlem az előírás szerinti vérmennyiséget.

Egy hét múlva mentem az orvosomhoz kontrollra, aki rögtön a laboreredményekkel nyitott: 7,8-ig normális a próbareggelis cukorérték, és nekem 7,6 lett. Ez ugyan még nem kóros vagy ilyesmi, mondta a doki, de hogy ne legyen semmi baj, ezentúl csak annyi szénhidrátot egyek, amennyi a gyümölcsökben és egy-egy péksüteményeben van. Reménykedő kérdésemre, hogy azért ugye fagyit ehetek, határozott nemmel válaszolt, majd még hozzátette: és lehetőleg tésztákat sem. Ez azért is csudijó, mert otthon szinte állandóan valami tésztafélét csinálok, és mindegyiket nagyon szeretem.

Ezek után ultrahangon ellenőriztük Gandalfot, aki épp elmélyülten szopta az ujját, és a dokim közölte velem, lehet, hogy egy-két héttel előbb szülünk, mert a poronty igen jól fejlett, meg is előzi a kis kortársait jó pár nappal. Ez tulajdonképpen nem is izgatott, ami kicsit jobban, hogy Gandalfunknak egyelőre szép nagy feje van, én meg természetes úton tervezek szülni.. Szóval remélem, kicsit arányosodik, mire eljön a nagy nap és"könnyen" kibújik majd.

4 megjegyzés: