2016. május 9., hétfő

Bringa

Nagyon szeretnék egy biciklit. Eddig is szerettem volna, de a másik lakásban nem tudtuk volna tárolni, retteghettem volna, hogy ellopják, és az sem volt reális opció, hogy a 25 km messze lévő munkahelyemre minden nap bekarikázom.


Itt viszont a kisvárosi életérzéshez hozzátartozik a bringázás, nincs tömegközlekedés, a legtöbb dolog sétálós közelségben van ugyan, de sokszor mégis gyorsabb és egyszerűbb lenne felpattanni egy biciklire, nagyon megkönnyítené az életem, talán így esténként még el tudnék menni valahova sportolni egyet, meg aztán ahogy a gyerekek nagyobbak lesznek, klassz lenne körbejárni ezt a csodaszép környéket is.

És egyébként meg nagyon szeretek biciklizni.

Nekem soha nem volt váltós kerékpárom, gyerekkoromban kaptam egy Camping bicót, és hosszú évekig azt nyúztam. Nyaranta jött velem nagymamámékhoz, egész szünidőben össze voltam nőve vele, rengeteget tekertünk. Ez volt az első és utolsó biciklim, se mountain bike-om, sem versenybiciklim nem volt.

Ezért tulajdonképpen még most sem értem, mi a sebességváltó előnye, vagyis persze értem, mert M. elmondta, és bringáztam már váltóssal is, de valahol meg úgy gondoltam, hogy én a kis kempingbicóval is felmentem minden dombra, meg tekertem mindenféle füves ösvényen meg földúton, mit kell ezt cizellálni, legyen kormánya, kereke meg fékjei, esetleg lámpája.

Na, most már látjátok, hogy egyáltalán nem értek a kerékpárokhoz, szóval, amikor M. megkérdezte, milyet szeretnék, azt mondtam, hogy szépet. Aminek van bevásárlókosara. És olyan csajos.
Mondjuk, mint ez:

forrás: biondobike.hu



Ebbe egyből beleszerettem a színe, a formája, a kosara miatt, szerintem egyszerűen gyönyörű.

M. szerint ez azért nem ennyire egyszerű, mert itt azért vannak komoly emelkedők, és egy 6 sebességes nem biztos, hogy elég, bár az alumíniumváz nekem előnyös lenne.

Szóval, ha van köztetek olyan, aki picit ért a bringákhoz, az adjon már tanácsot, milyet érdemes választani alapvetően városi használatra, egy olyan városban, ahol emelkedők is vannak és amivel olykor elmennék kirándulni is?

12 megjegyzés:

  1. Az én bringám hasonló, csak fekete :)
    8 sebességes, amiből az 5-6-7-8-at szoktam használni. Legtöbbet talán 7. sebességben megyek. És kell az a váltó ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem, ez csak 6 sebességes. Akkor az kevés?

      Törlés
    2. Bőven elég a 6 sebesség. Az enyém is agyváltós :) Imádom. ja, és igen, a sárvédő és a láncvédő alap.

      Törlés
    3. Jaaaj, már nagyon szeretném! :)

      Hogy vagy Rita? Már úgy olvasnék rólad...

      Törlés
    4. :) köszönöm jól. Már többször nekiálltam írni, de valamiért mégsem posztoltam. Majd egyszer :)

      Törlés
  2. Csak picit értek a biciklikhez, de azért belekotyogok :)
    Városi bicóm van (city bike), ezt abszolút ajánlom. Nagy kereke van, nagyobb mint a mounten bike-oknek és relatíve sima a gumija, ezért könnyebb hajtani aszfalton. Terepen is megy, ha nem árkon-bokron keresztül szeretnél menni vele.
    Városi használatra bőven elég a 6 sebesség, nekem agyváltós (hátsó kerék közepén van 6 sebesség, tehát egy váltója van, egyet kell kapcsolgatni), és abból is max 3-4 sebességet szoktam használni. Ami nagyon ajánlott, az a láncvédő (műanyag izé a lánc körül, ami itt a képen is van), hogy ne kapja be vagy olajozza össze a nadrágodat vagy szoknyádat és a sárvédő, mert akkor Te is normális (szép) ruhákban fogsz biciklizni, és valamiért a felcsapódó pöttyök rohadtul nem jönnek ki mosás közben.
    Legyen széles a nyerge, azok a jó kényelmesek, és ha kosaras vagy, akkor legyen kosara is :)

    Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, Ildi, köszönöm a választ, pont ilyesmi infókra vártam. Szóval akkor néhány nagyobb emelkedőre is fel lehet vele menni?

      Törlés
    2. Simán-simán-simán :)

      Törlés
  3. Szia!

    Először is elnézést kérek, hogy így ismeretlenül is belekotyogok blogodba. Az az igazság, hogy már egy jó ideje "zugolvasód" vagyok, illetve még néhány másik naplónak is, csak írni szoktam ritkán, mivel úgy érzem, hogy ha én magam nem írok, akkor nem nagyon ildomos. Igaz, akkor miért is olvasok?:) Nos kicsit elkavarodtam a kiinduló témától.

    Mostanában készülök lecserélni 20 év körüli, sokat látott és tapasztalt mounten bike-m, mert lassan annyit kellene költeni rá, hogy inkább megéri lecserélni. Nálam fontos szempont, hogy váltóval rendelkezzen, egyrészt ehhez vagyok már jó ideje szokva, másrészt vannak itt jó kis partos szakaszok, amikre valahogyan fel kellene jutni 3 Gyerkőcömmel. Ami éppen ezért még fontos, hogy jó kis masszív váza legyen, hiszen Legkisebbem is már vihető hátsó gyereküléssel, illetve a Nagyok eddig is már utánfutóban ülve vitették magukat. S azt is figyelembe kell venni, hogy a Gyerekek súlyán túl az ülésnek, futónak is van súlya, amit meg kell mozgatni. Olyat szeretnék aminek nagy és széles kerekei vannak, s ha hosszabb távon kell mennem nem utolsó szempont, hogy a nyereg széles, ergo kényelmes legyen. Meg amire figyelnem kell, hogy mivel hátam mögött utas van, ezért csak női módon tudok felszállni, ezért nem lényegtelen, hogy a váza ne legyen túl magasan.

    Nagyon tetszik az is, ami a képen van. Javaslat még, hogy megvásárlás előtt mindenképpen érdemes megnézni, s ha esetleg van rá picike esély ki is próbálni.

    Sikeres választást, s balesetmentes használatot kívánok!

    Gitta

    VálaszTörlés
  4. Szia Gitta, nyugodtan kommentelj bármikor, örülök minden hozzászólásnak! :)

    Szerintem én a gyerekeket nem fogom nagyüzemben biciklin szállítani, mert minden sétálós közelségben van, legfeljebb, ha a környéken kirándulunk.

    Igen, a legjobb lenne valahogy kipróbálni, nem tudom, erre mennyire van lehetőség, meglàtjuk. :)

    VálaszTörlés
  5. Helló.

    Ha jót akarsz magadnak, elmész egy bringaboltba és ha van rá lehetőség, akkor a felvázolt igényeid szerint nem kész darabot veszel, hanem összerakatsz magadnak egyet. A másik, hogy egy magára valamit is adó üzlet (és itt érdemes guglizni egy kicsit) nem is ad el úgy biciklit, hogy nem lehet kipróbálni előtte.

    VálaszTörlés