2014. június 12., csütörtök

Hőguta

A múlt héten elkezdtem írni egy posztot arról, hogy egyes napok mennyire nehezek tudnak lenni Pupákkal, akkor pont azt éreztem, hogy most azonnal el kell utaznom egyedül legalább három napra, mert lemerültem, elfáradtam, kiégtem, nem vagyok elég jó a gyereknek, unatkozik mellettem, nem tudom lefoglalni, szórakoztatni, és ki kell ebből egy kicsit szakadnom, különben megőrülök.


Azután másnap, mintha csak kompenzálni akart volna, Pupák édes volt és mosolygós, nem akart állandóan rajtam lógni, hanem remekül eljátszott egyedül is, és a nyűgös-hisztis időszakot mintha elvágták volna. Sokszor hozzámbújt, puszilgatta nyalogatta az arcom, nagyokat kacagott, birkóztunk, csiklandoztam, nevetett a vicceimen, és újra kerek volt a világ.

Szombaton kimentünk az Etyeki piknikre, finomakat ettünk, könnyű fröccsöket és ízletes szörpöket ittunk, találkoztunk egy csomó kedves ismerőssel, és elmentünk oda is, ahol az esküvőnk volt, lassan már 3 évvel ezelőtt, és megdobogósodott a szívünk, és nagyon klassz érzés volt, hogy most már Pupák is ott van velünk.

Most pedig kegyetlenül szenvedünk a hőségtől (sajnos még anyuékhoz sem tudunk elmenekülni, mert épp fürdőszobát újítanak fel), olyannyira, hogy a félretett pénzünkből, amit egyáltalán nem erre szántunk, légkondit fogunk beszereltetni. Tegnap voltak felmérni a szakik a terepet, 5 másodperc alatt szakadt róluk a víz, és azt mondták, itt pokoli meleg van, pedig azt gondolná az ember, hogy a légkondi szerelők már megszokták az extrém forróságot.

Szóval ahhoz, hogy ideális legyen a hőmérséklet, a mi kis belső kétszintes, tetőtéri lakásunkban legalább 2-3 egység kellene, minden szobába egy, de annak a költségei az egymillió forintot súrolnák, és tekintve, hogy áruljuk a kecót, ennyit már nem igazán akarunk rákölteni. A következő optimális megoldás, ha a fenti két szobába kerül egy-egy hűtő berendezés, de még ez is 650-700 ezer forint lenne, úgyhogy köszöntük szépen, de ezt sem választjuk. Kénytelen voltam én előállni egy ötlettel, vagyis hogy tegyünk egyet fentre a szobák előterébe, ami befújja a lehűtött levegőt a hálókba (főleg Pupákéba, hiszen az lenne a legfontosabb, hogy le tudjuk hűteni a szobáját, hogy nyugodtan tudjon aludni kánikula idején is), és mivel a hideg levegő lefelé száll, talán még a nappaliba is lecsorog némi hűs. Így Pupákra sem fog közvetlenül fújni a hideg, talán nem lesz elviselhetetlen a forróság odafönt, és nem fog minket ennyire megviselni a nyár.

Tavaly még kihúztuk egy ventillátorral, de akkor kismuki még olyan pici volt, hogy simán lent tudott velünk aludni a nappaliban, ahol 3-4 fokkal "hűvösebb" van ilyenkor, de most már szeret az ágyában, pontban 8-kor elaludni, és nem akarjuk ezt megborítani azzal, hogy esetleg leköltöztetjük.

Két hét múlva jönnek a szerelők, addig pedig nyűglődünk, literszámra isszuk a vizet és reménykedünk egy kis enyhülésben.

3 megjegyzés:

  1. Hú, mi is tetőtérben vagyunk, és nem gondoltam, hogy ez ennyit számít.. amint lekapcsoljuk a légkondit, azonnal elkezd felfelé mászni a hőmérséklet, kb fél óta elteltével már megint hőguta :-( a terező baromira sugározza a hőt :-(

    VálaszTörlés
  2. Split klíma lesz? A szerelők a légköbméter alapján kiszámolták a szükséges teljesítmény űt? Szerencsére most kicsit hűlt a levegő :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, split klíma lesz, de légköbméter alapján akkor lenne ideális, ha minden szobába kerülne egy készülék. Ennyit viszont most nem tudunk/akarunk rá költeni, úgyhogy csak egy lesz, de azt megpróbáljuk úgy elhelyezni, hogy minél több helyre fújjon.

      A legfontosabb az lenne, hogy Pupák szobájában olyan legyen a hőmérséklet, hogy nyugodtan tudjon aludni éjjel és napközben is, mi ugyanis végszükség esetén le tudunk jönni a nappaliba, ahol mindig hűvösebb van pár fokkal, mint fent.

      Törlés