2016. február 4., csütörtök

Good man

És olyan is történt velünk a napokban, hogy este már nagyon vártam haza M.-et, de csak nem akart megérkezni, és ha nincs itthon, amikorra én kikalkulálom, hogy haza kellene érnie, rettenetesen aggódni kezdek.


Már épp azon gondolkodtam, hogy rácsörgök (közben persze meg nem akarom mindig fárasztani az aggódásommal, meg azt sem akarom, hogy úgy tűnjön, hogy ellenőrizgetem, vagy számonkérem az idejét), amikor megszólalt a telefonom, és M. annyit kérdezett, van-e nálam egy tízezres. Mondtam neki, hogy sajnos ennyi pénz mostanában ritkán van nálam, de nem nevetett, hanem azt mondta, akkor beszalad a gyógyszertárba felváltani, és nemsokára jön, ne izguljak.

Miután végre megérkezett, elmesélte, hogy a hazafelé úton meglátott egy nőt egy ötéves forma kislánnyal stoppolni az út szélén, és felvette őket. Kiderült, hogy reggel 6 óra óta stoppolnak, Salgótarjánból indultak és Győrbe tartottak haza. A nő röviden elmesélte, hogy árvaházban nőtt fel, neki három gyereke van, elveszítette a munkahelyét, mert lebénult a karja, és azért utaztak ilyen messzire, mert valami rokont szeretett volna megkeresni a családjából, de nem sikerült megtalálni. A pénzük elfogyott ezért stoppoltak.

Ekkor már elmúlt 7 óra, M. mondta neki, hogy ilyen későn már ne stoppoljanak, elvitte őket a vasútállomásra és akart nekik jegyet venni Győrig, de nem volt nyitva a pénztár. Így adott nekik egy tízezrest, hogy vegyék meg a vonaton a jegyet, meg egyenek valamit.

Igazából nem állunk annyira jól, hogy tízezresekkel dobálóddzunk, de azt hiszem a magyarországi átlagnál mégis sokkal jobban élünk, és mindig fájdalmas belegondolni, látni, tapasztalni, hogy milyen szegénységben élnek emberek, és főleg, hogy gyerekek nélkülöznek. Amikor szembejön egy ilyen dolog, azt érzem, szégyellni valóan keveset segítünk, pedig sokszor nem is kell keresni, mindenhol akad bajba jutott ember vagy család.

M.-el sokat beszélgettünk aznap este erről, és mielőtt elmentünk aludni, azt kérdezte tőlem: "Szerinted az normális, hogy elvileg segítettem rajtuk, mégis nagyon rosszul érzem magam?"



Nagyon szeretem őt.

4 megjegyzés: